KURUMSAL SOSYAL MEDYA EĞİTİMİ

Sosyal medyayı kurumsal yapınız içinde aktif olarak kullanmaya hazır mısınız?

EĞİTİM SÜRESİ:
1 Gün / 8 Saat
ID:
MI 304

Eğitimin Kapsamı ve Hedefi:

Dijital teknolojilerinin gelişimiyle ortaya çıkan sosyal medya insanlara dünyanın her köşesindeki insanlarla ve kurumlarla iletişime geçebilme, bağlantıda oldukları insanlarla istedikleri her şeyi paylaşabilme, belli amaçlar doğrultusunda organize olabilme fırsatı vermiştir. Böyle bir oluşumun içinde olmak günümüzde kurumsal yapılar için de bir zorunluluk haline gelmiştir.

Peki, kurumsal bir şirket olarak sizin sosyal medyadaki yeriniz nedir? Sosyal medyayı kurumsal yapınız içinde aktif olarak kullandığınızı düşünüyor musunuz? Ya da çalışanlarınızın sosyal medya kullanımlarını nasıl denetlemeniz gerektiği hakkında yeterli bilgiye sahip misiniz? Sosyal medyada itibarınızı korumanın yollarını biliyor musunuz? Tüm bu sorulara cevabınız “Hayır!” ise bu eğitim tam size göre! Eğitimimize katılarak, sosyal medya konusunda aklınıza takılan tüm sorulara cevap bulabilir, çalışanlarınızı sosyal medyayı nasıl kullanacakları konusunda bilinçlendirebilir, bu platformları kullanarak bilinirliğinizi ve itibarınızı korumanın ve artırmanın yollarını öğrenerek rakiplerinizin bir adım önüne geçebilirsiniz.

Eğitimin Amacı

Şirket çalışanlarına ve yöneticilere yönelik olarak hazırlanan bu eğitimin amacı; çalışanları ve yöneticileri sosyal medyayı bireysel ve kurumsal olarak nasıl kullanacakları hakkında bilinçlendirmek ve farkındalık yaratmaktır.

Eğitimin Genel İçeriği: 

YENİ DÜNYADA SOSYALLEŞME

  • Web 1.0’dan Web 2.0’a ve Web 3.0’a geçiş
  • Yeni dijital dünyada internet ve mobil iletişim nasıl gerçekleşmektedir?
  • Sosyal Medya Kavramı nedir, günümüzde niçin önemli hale geldi?
  • Sosyal medyanın tanımlanmasında doğru bilinen yanlışlar.
  • Türkiye’den ve dünyadan güncel sosyal medya rakamları
  • Dünya genelinde sosyal medya kullanıcıları ile Türkiye’deki kullanıcılar arasında farklılıklar ve benzerlikler neler?
  • Türkiye’de sosyal medyanın bu kadar hızlı yayılmasının sebepleri neler?
  • Sosyal medya platformları ve mobil cep telefonları gündelik yaşamımızı nasıl değiştirdi?
  • Hangi platformlar sosyal medyayı oluşturur, bu platformların kullanım dinamikleri nelerdir?
  • Sosyal Medya ile geleneksel medya arasındaki farklar nelerdir?
  • Sıklıkla kullanılan sosyal medya terimleri aslında ne anlama gelmektedir?

ÇALIŞANLAR İÇİN KİŞİSEL SOSYAL MEDYA KULLANIMI

  • Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, Youtube, Bloglar, Linkedin, Google+, Bit.Ly,  Foursquare nasıl kullanılır? (Uygulamalı Anlatım)
  • Kişisel sosyal medya performansınızı nasıl ölçümlersiniz?
  • Bir çalışan sosyal medyada çalıştığı kuruma nasıl zarar verebilir? (Örnek Durum Çalışmaları)
  • Bir çalışan sosyal medyada sergilediği duruş çalıştığı kuruma ne gibi faydalar getirebilir? (Örnek Durum Çalışmaları)
  • Kurum kültürünü göz önünde bulundurarak bir çalışanın sosyal medya kullanımı nasıl olmalıdır? (Örnek Durum Çalışmaları)
  • İşyerinde sosyal medya kullanımı ve hukuki sorunlar
  • Kurum adına sosyal medya kullanımı nasıl olmalı?
  • Sosyal medya bağımlılığı (Tartışma)

YÖNETİCİLER İÇİN SOSYAL MEDYA KULLANIMI

  • Kişisel marka olma yolculuğunda sosyal medyanın etkisi nedir? (örnekler)
  • Bir yöneticinin sosyal medya kullanımı nasıl olmalıdır? (örnekler)
  • Bir yöneticinin sosyal medyada sergilediği duruş hizmet ettiği kuruma ne gibi yararlar sağlar? (örnekler)
  • Bir yönetici hangi sosyal medya platformlarını nasıl kullanılmalıdır?
  • Kişisel blogların ve yönetici bloglarının faydaları nelerdir? (örnekler)

SOSYAL MEDYA VE İNSAN KAYNAKLARI

  • Sosyal medyada sergilediğiniz duruş kariyerinizi etkiler mi?
  • İşe alım süreçlerinde sosyal medyadan yararlanılması etik mi?
  • İşe alım süreçlerinde kişinin sosyal medyada platformlarında sergilediği duruş İK departmanları tarafından nasıl değerlendirilir?

SOSYAL MEDYADA MÜŞTERİ ŞİKÂYETLERİ VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

  • Bir müşteri şikayeti sosyal medyada kurum ve markaya nasıl zarar verir? (Örnek Durum Çalışmaları)
  • Bir müşteri şikayeti sonrası müşterinin sorununun çözümü ve memnuniyetin müşteri tarafından
  • Sosyal medyada paylaşılması kurum ve markaya ne gibi yararlar sağlar? (Örnek Durum Çalışmaları)
  • Sosyal medyada müşteri ilişkileri yönetimi

HER KURUMUN KARŞILAŞABİLECEĞİ SOSYAL MEDYA KRİZLERİ VE İTİBAR YÖNETİMİ

  • Sosyal medya krizleri (örnek durum çalışmaları)
  • Sosyal medya krizlerinde yapılan hatalar (örnek durum çalışmaları)
  • Sosyal medya krizini doğru yönetenler (örnek durum çalışmaları)
  • Tehlikelere hazırlıklı olmak için sosyal medya kriz planı nasıl oluşturulur?

İNTERNET HUKUKU VE GÜVENLİK

  • Sosyal medyada yasal sorumluluklar nelerdir?
  • Siber saldırılar bir kurum ve markaya nasıl zarar verir? (örnek durum çalışmaları)
  • Siber saldırılardan korunma yöntemleri nelerdir?

YAZILI VE GÖRSEL İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI

  • Sözcüklerin etkisi
  • En sık yapılan Türkçe hataları
  • Görsel İletişim (Göstergebilim)
  • İletişimin tonu ve ritmi

KURUMSAL SOSYAL MEDYA KULLANIMI

  • İnternette marka toplulukları oluşturmanın değeri
  • Hedef kitle nasıl belirlenir?
  • Sosyal medya politikası ve sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur?
  • Sosyal medyada içeriğin önemi
  • Kurumsal içerik üretirken dikkat edilmesi gereken hususlar

GELECEKLE İLGİLİ ÖNGÖRÜLER

  • Sosyal medya gelecekte nasıl bir mecra olacak?
  • Gelecek İçin Trend Tahminleri

PROFESYÖNEL BAKIŞ

  • Profesyonel gözüyle sosyal medya iletişiminde püf noktalar ve ipuçları